خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/28 - 18:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
آزادی‌خواه:

استقبال مردم از اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی/ وزارت فرهنگ حمایت کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استقبال مناسب مردم از اکران آنلاین و مجازی فیلم‌های سینمایی اکران نشده در سینما، گفت: نهادهای حاکمیتی به ویژه وزارت فرهنگ باید از اکران آنلاین فیلم‌ها سینمایی حمایت کنند.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تصمیم برخی فیلم‌سازان برای اکران آنلاین و نمایش خانگی فیلم‌های سینمایی اکران نشده، اظهار کرد: با توجه به اینکه این آثار روی پرده سینما نرفته‌اند تا درآمدی برای عوال فیلم داشته باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی باید از این آثار حمایت کند.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکران آنلاین ریسک بزرگی برای فیلم‌‎سازان و تهیه کننده آثار به شمار می‌آید، افزود: نباید پشت فیلم ساز را در این شرایط خالی کرد و وزارت فرهنگ باید نقش حمایتی خود را در این مرحله به نمایش بگذارد.



این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه شروع این اقدام با فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا شروع موفقی بود، ادامه داد: وقتی فیلم سازان مطرح به این شکل در این عرصه ورود می‌کنند موجب دلگرمی فیلمسازان جوانان و سایر تهیه کنندگان نیز خواهد شد.



آزادی‌خواه با بیان اینکه در مقطع کنونی ضرورت دارد که برای مردم خوراک فرهنگی و سرگرمی مناسب تولید و عرضه کرد، گفت: با توجه به فراگیری بیماری کرونا مشخص نیست سینماهای کشور چه زمانی مهیای اکران عمومی آثار سینمایی می‌‎شود، لذا این بستر برای عرضه فیلم‌های سینمایی باید مورد حمایت نهادهای حاکمیتی باشد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: در شرایط تعطیلی سینما، سینمادارها نیز متضرر شده‌اند که این قشر نیز باید در بسته‌های حمایتی که دولت برای حمایت از صنایع مختلف در نظر گرفته، دیده شود./



خبرنگار: مریم احمدی



پایان پیام

  • کد خبر : 296838
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم